Affirmationer för bättre syn

Som jag skrev i förra artikeln skapar våra tankar vår verklighet. Ett sätt att förända ditt tänkande och hur du uppfattar saker och ting är via bekräftelser (affirmationer). En bekräftelse är ett positivt uttalande som ska läsas eller uttalas högt om och om igen till dess man förändrar sin inre attityd från negativ till positiv. Affirmationer hjälper dig införa ett nytt positivt program i din hjärna som tillsammans med regelbunden synträning kan bidra till ett bättre resultat.

Nedan följer några affirmationer från Dr. Robert-Michael Kaplans bok ”Hur man ser bra utan glasögon”. Välj 2-3 bekräftelser som tilltalar dig mest och upprepa dem ofta varje dag och speciellt när du tränar synen. Jag använder ibland affirmationer när jag mediterar vilket också är ett bra sätt att omprogrammera hjärnan.

Min syn blir bättre för varje dag.
Jag minskar mitt beroende av glasögon på alla sätt.
Min synskärpa blir allt bättre.
Jag har börjat förstå varför jag har blockerat min synförmåga.
Jag njuter av vad jag ser.
Jag älskar min suddiga syn.
Jag tackar för min suddiga syn varenda dag.
Jag har roligt medan jag utforskar min suddiga syn.
Jag ser fram emot att suddigheten försvinner mer och mer.
Jag njuter av hur jag ser och tittar.
Nu ser jag sanningen.
Jag ser livets skönhet.
När jag inser sanningen om  min uppfostran känner jag mig fri.
Det är okej för mina ögon att se.
Jag befinner mig i samklang med vad jag ser trots suddigheten.
Jag är mäktig och jag användet min makt till att läka mina ögon.
Jag känner mig mindre sårbar utan mina glasögon.
Jag har en sund och skarp syn.
Jag uppfattar då och då tydliga ljusblixtar.
Jag älskar livet; därför är min vision av livet tydlig.
Det är tryggt för mig att se.
Jag förlåter mig själv och därför är min syn nu bra.
Mina negativa synmönster håller nu på att försvinna.
Min syn blir perfekt så snart jag blir medveten om min perfektion.
Jag ger mig själv sund näring och kroppsträning.
Jag älskar min kropp, mina ögon och min syn.
Det är lätt för mig att återfå min goda syn.
Jag håller nu på att hantera den spänning som gör min syn suddig.
Jag har kontakt med mitt inre begär att se.
Jag arbetar mig igenom okunnighetens, rädslans och ilskans barriärer så att jag kan uppnå perfekt syn.
Jag är tacksam för att min syn är sund och klar.
Jag ser tydligare på kvällen än på dagen.

 

Kommentera

