Hydromassage för ögonen

Idag vill jag dela med mig av en av mina favorita synövningar: hydromassage för ögonen. Övningen är mycket lätt att utföra och tar bara 1-4 minuter. Allt du behöver är tillgång till rent kallt vatten och eventuellt en salladskål eller kastull att stoppa ansiktet i.

Denna avslappningsövning hjälper ta bort spänningar i ögonen och öka blodcirkulationen. Den kommer att göra dig piggare också 🙂

Titta på det korta videoklippet och känn dig fri att dela den med dina vänner.

One response to “Hydromassage för ögonen

  1. Det är bra att du tar dig tid med denna blogg och gär dessa inlägg – de är ytterst hjälpsamma, speciellt för de som tränar synen på egen hand. Du gör bra inlägg, med motivationer, bra förklaringar osv. Jag själv känner att denna blogg hjälpt mig något otroligt – i samband med häftena och videor. Jag vill hemskt gärna komma på någon av dessa gratis webinarier i synträning. Kanske gör jag det – i framtiden när jag får tid.
    I övrigt, utvecklas synen, om än långsamt, så gott den kan. Jag är dock fortfarande fast, och vet varken hur jag ska fixa till mitt schema och hur jag ska få mina ögon att arbeta ihop (ett öga ser sämre än det andra, med 1-2 diopters skillnad), samt hur jag ska bli av med spänningarna kring dem (spända när de stängs, spända dagen in och dagen ut). Om jag kan klura ut dessa, och på så vis påskynda processen en smula, skulle nog en stor del av mysteriet vara löst. Jag är utled på synproblem, men är osäker på vilka övningar jag ska göra och hur jag ska således anpassa schemat efter dem. Speciellt för att bli av med spänningarna och få ögonen att samarbeta. Tror inte jag tränar tillräckligt, och på fel sätt.
    Men i alla fall:
    Tack för detta inlägg, det var till stor hjälp, och imponerande att du tar dig tiden med bloggen!
    – Andrea

    Liked by 2 people

Kommentera

